Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/synodi/domains/synodi.fi/public_html/components/com_k2/models/item.php on line 763
torstai, 01 marraskuu 2012 14:57

Näkyykö brändi, kuullaanko sanoma?

Mikä merkitys yritykselle on brändistä? Valtava. Mietitään yritystä jonka brändi (Tuotteeseen tai palveluun liittyvä mielikuva, toisaalta myös yritykseen liittyvä.) on kunnossa uuden tuotteen / palvelun julkistuksen aikaan. Aikana, jolloin yhteisöllisyys lisääntyy verkossa, mutta samalla myös yksilöiden yksinäisyys, kunnossa olevien brändien merkitys kasvaa. Yksilö rakentaa identiteettiään tuotteiden ja palveluiden kautta. Jo kivikaudelta lähtien yhteisössä on huomiota saanut joko olemalla luonnostaan seksikäs tai omistaessaan ”seksikkään puhvelin nahan”. Nykyään tosin turkikset eivät ole enää ”se jokin juttu”, pikemminkin päin vastoin.

Jo kulunutkin esimerkki mainiosta brändin rakennuksesta on Apple. Ei heidän laitteet ole loppujen lopuksi niin mullistavia, mutta 2000 -luvun alkupuolelta olit cool, kun vain omistit jonkin kyseisen yrityksen tuotteen. Silloin käyttäjät miellettiin luoviksi, edelläkulkijoiksi. Ei Apple vielä ole massakäyttäjien tuote, mutta sanoma on kuultu: ”Et voi elää ilman tätä tuotetta.”

Kuullaanko sinun sanoma ja kenen tulisi se kuulla? Verkossa sanoma hukkuu helposti. Löytyäksesi verkossa tulee sinun kiteyttää sanomasi, se on myös perusohje brändin rakennukseen.


Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/synodi/domains/synodi.fi/public_html/components/com_k2/templates/default/item.php on line 248

Jätä kommentti

Muista täyttää kaikki pakolliset tiedot (*) . HTML-koodi ei ole sallittu.